Eerste dagen: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje Wilde - WaarBenJij.nu Eerste dagen: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje Wilde - WaarBenJij.nu

Eerste dagen: Sydney

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

13 Februari 2016 | Australië, Sydney

Hee allemaal!

Na drie dagen door Sydney struinen, ben ik aangekomen in Wollongong. Maar ik zal bij het begin beginnen.
Ik kwam aan in Sydney op woensdagochtend en was helaas te vroeg om in te checken bij het hostel. Ik kon gelukkig wel m'n bagage daar laten en even iets luchtigers aantrekken. Toen ben ik de stad gaan verkennen. Mijn hostel was vlak bij de botanische tuinen, dus die ben ik eerst gaan bekijken. Ik moest heel erg wennen aan de hitte (dertig graden), dus een beetje schaduw was ook wel welkom. Ik ben langs de zee naar de Opera House gelopen. Daar was het uiteraard heel druk, vooral heel veel Aziaten! Wat me verder opviel is dat er heel veel mensen aan het sporten waren. Hele kuddes hardlopers kwamen er voorbij en in de parken waren overal mensen aan het bootcampen. En dat in de volle zon. 's Middags ben ik naar mijn hostel gegaan om eindelijk te douchen, zodat ik een beetje fris uit eten kon. Daarna ben ik Chinatown gaan bekijken en ben daar ook gaan eten, bij een Indiaas restaurant uiteindelijk. En was toch wel heel moe door de vlucht, jetlag en de hitte dat ik lekker vroeg mijn bed in ben gerold.
De volgende dag heb ik vroeg de ferry naar Manly genomen, dat ligt ten noorden van de baai. Ik heb daar een wandeling van 10 km langs de kust gedaan. Het is daar zo ontzettend groen en mooi! En er zaten heel veel enorme hagedissen en spinnen. Aan het eind was ik behoorlijk gesloopt, want het was veel klimmen en dalen en een deel van de wandeling was in de volle zon. Gelukkig was de zee dichtbij en kon ik even een verfrissende duik nemen. Daarna heb ik de ferry teruggenomen en ben ik over de Harbour Bridge naar noord Sydney gelopen. Ik had daar weinig over gelezen/gehoord en het bleek dat er ook niet zoveel te beleven was. Maar het uitzicht vanaf de brug was mooi!
Gisteren heb ik het rustig aangedaan. Ik was moe en had zere voeten van al het lopen en ik ben uiteraard verbrand, dus moest een beetje uit de zon blijven. Dat is vrijwel onmogelijk. De zon staat zo hoog dat schaduw schaars is, dus ik heb ik maar een hoedje gekocht. Goed genoeg ;) Daarna ben ik op m'n gemakje de delen van de binnenstad gaan bekijken die ik nog niet had gezien, oa de Chinese Garden of Friendship bij Darling Harbour. 's Avonds was er een bbq in het hostel en daarna ben ik met m'n kamergenootjes naar een latinoclub geweest. Was wel leuk!
Ik ben nu dus net in Wollongong, maar heb nog niet echt rondgekeken, dus daar zal ik later over vertellen.

  • 13 Februari 2016 - 10:17

    Rita:

    Wat leuk om over jouw doen en laten te lezen. Klinkt allemaal heel goed en ik vind dat je behoorlijk actief bent geweest na die lange reis en pittige overgang naar zulk warm weer. Wij mogen weer ruiten krabben.Veel plezier met het verkennen van je woonplaats voor de komende paar maanden. Enne ... goed smeren maar!

  • 13 Februari 2016 - 20:36

    Carla Van Veenk:

    Hey Eefje, wat ontzettend leuk om jouw eerste belevenissen te lezen.
    Fijn dat je reis goed gegaan is en dat je zo lekker je omgeving aan t verkennen bent!
    Pas goed op jezelf, liefs Carla

  • 14 Februari 2016 - 14:36

    Rita:

    Mooie foto's!

  • 15 Februari 2016 - 19:02

    Helma:

    hoi Eefje. Leuk om je verhaal te lezen, extra leuk om dat ik al die plekken ken en zo ook weer mijn vakantie daar herbeleef. Werd jullie boot op de terugweg vanaf Manly een soort van torpedo?! Door de golfstroom liep de boot zelfs binnen vol met water.
    Funkhouse goed bevallen denk ik.
    Benieuwd hoe het in Wollongong zal zijn.

  • 16 Februari 2016 - 03:51

    Eefje:

    Hee Helma,
    Nee zo heftig was het gelukkig niet! Wel vrij hoge golven, maar ik zat gelukkig hoog en droog. Funkhouse was leuk inderdaad! Goeie locatie ook, alles was prima te belopen. Ik heb een kamer gevonden in Wollongong en ben er echt nét ingetrokken, dus voorlopig even geen hostels meer voor mij ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefje

Via deze weg zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 19703

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 12 Augustus 2016

Studeren in Wollongong

30 December 2011 - 01 April 2012

India

21 Oktober 2011 - 11 December 2011

Belfast

Landen bezocht: