Chillen in Wollongong - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Eefje Wilde - WaarBenJij.nu Chillen in Wollongong - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Eefje Wilde - WaarBenJij.nu

Chillen in Wollongong

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

20 Februari 2016 | Australië, Wollongong

Hee allemaal,

Ik ben inmiddels alweer een week in Wollongong, dus tijd voor een update! In m'n Lonely Planet had ik een hostel gevonden in Wollongong dat kennelijk heel leuk was. Het zag er inderdaad heel mooi uit (ik realiseer me nu dat ik vergeten ben om foto's te maken)! Een groot oud huis met een grote tuin, die gebruikt wordt als woonkamer. De hele tuin was overspannen met doeken, dus lekker in de schaduw. In de tuin staan verschillende gebouwtjes waar de slaapkamers en badkamers zijn. Alleen er zaten nogal bijzondere mensen. Heel veel locals die om wat voor reden dan ook geen huis hadden. Eentje lag in een scheiding en van de rest weet ik het allemaal niet, maar er werd veel gedronken en geblowd, dus ik heb zo mijn theorieën... Gelukkig zaten er ook veel backpackers van mijn leeftijd. Al met al heb ik daar drie nachten gezeten en een hele leuke tijd gehad! Iedereen hing daar elke avond rond, samen eten (kangaroesteak van de bbq) en spelletjes spelen.
Afgelopen zondag ben ik met een Duitser uit het hostel naar het strand in Gerringong geweest. Was heel mooi! Wel ver, maar hij wilde surfen en in de buurt waren er geen goeie golven. 's Avonds hebben we voor iedereen pannenkoeken gebakken. Hij had een tijdje op Texel gewoond en had daar een kleine pannenkoekverslaving opgelopen. Werd wel erg gewaardeerd door iedereen ;)
Maandag ben ik de stad gaan verkennen. Het centrum is heel leuk! Er is een straat (Crown Street) waar heel veel kroegjes, restaurantjes en winkels zitten. Daarna ben ik richting het strand gegaan. De stranden zijn heel mooi hier en het zijn er ook vooral heel veel. De zee is vaak wel heel wild, dus niet erg geschikt om te zwemmen, maar er is een rock pool uitgehouwen in de rotsen, dus ik kan daar in elk geval heen. Daarna ben ik naar de universiteit gelopen. De campus is heel mooi! Heel groot en gezellig, met allemaal winkeltjes en eettentjes. Aan de campus grenzen de botanische tuinen. Ook heel mooi, heel groen en regenwoudachtig. Die middag ben ik een huis gaan bekijken en dat zag er heel goed uit. Ik kon de volgende dag al verhuizen en daar zit ik dus nu! Ik woon met twee Australische en een Canadees meisje, allemaal 21 en allemaal student. Het is heel gezellig in huis en we hebben een grote woonkamer en hele chille achtertuin. Dus ik vermaak me hier wel een paar maanden!
Dinsdagochtend, voordat ik ging verhuizen, ben ik met een jongen uit het hostel Mount Keira gaan beklimmen. Hij wilde vanaf de top de zonsopgang bekijken, dus we zijn om 5 uur begonnen. Zonsopgang is rond half 7, maar dat zouden we moeten kunnen halen. Dat liep helaas wat anders dan gepland. Er is namelijk een wandelroute naar de top, maar die wordt heel slecht aangegeven en af en toe is het niet duidelijk waar het pad loopt. Halverwege de berg kwamen we erachter dat we duidelijk niet het pad aan het volgen waren. In een optimistische bui toch geprobeerd de top te bereiken, maar dat lukte niet want de rotsen bij de top zijn heel steil. We probeerden om de top heen te komen, om ergens het pad terug te vinden, maar ook dat lukte niet. Uiteindelijk dus maar weer teruggegaan om het pad vanaf beneden te volgen. Uiteindelijk hebben we er zo'n 5 uur over gedaan om de top te bereiken! Was een mooie wandeling/klimtocht, maar de zonsopgang hebben we helaas ruim gemist. Boven was er gelukkig iemand aardig genoeg om ons met de auto naar beneden te brengen, want we hadden allebei wel weer even genoeg gelopen voor een dag.
Woensdag heb ik de trein naar Kiama gepakt. Dat ligt volgens mij heel dicht bij Wollongong (ten zuiden), maar duurt 40 min met de trein, want die is gewoon heel traag. Kiama heeft een supermooie kust! Heel ruig, veel rotsen en de zee was heel wild die dag. Verder is de omgeving daar heel groen, dus echt mooi uitzicht! Vanaf Kiama ben ik naar het noorden, naar Minnamurra, gelopen. Daar is een soort van meer, van zeewater, maar de verbinding met de zee is maar heel smal, dus er zijn geen golven. Daar ben ik gaan snorkelen. Toen moest ik snel de trein terug nemen om te gaan bbqen in het hostel en daarna te gaan stappen. Was leuk!
Gisteren ben ik met m'n huisgenootjes naar Jervis Bay geweest, dat is 2 uur rijden ten zuiden van Wollongong. Een van m'n huisgenootjes heeft gelukkig een auto. Bij Jervis Bay is het witste strand ter wereld! Het water was ook superhelder en een hele mooie kleur. Heerlijk gezwommen en aan het strand gelegen.
Vandaag heb ik niet zoveel plannen. Dinsdag begint de oriëntatieweek van de universiteit, wat geloof ik vergelijkbaar is met de UIT bij ons. Elke dag feest in ieder geval, dus dat klinkt goed! Maar tot die tijd nog even lekker chillen.

Tot de volgende keer!

  • 20 Februari 2016 - 09:15

    Rita:

    Klinkt goed! Wat ben je reuze in actie zeg.
    Maar er is ook zoveel te zien. Wat een schitterende kust. Chill ze tot het échte werk gaat beginnen.

  • 20 Februari 2016 - 10:03

    Carla VV:

    Wat geweldig Eefje om je update weer te lezen! Wat heb jij een ongezellig rotleven zeg hihi En wat doe je in zo'n korte tijd al veel indrukken op hè! Grandioos

  • 20 Februari 2016 - 15:11

    Maaike:

    Heerlijk verhaaltje weer en jaloersmakende foto's, enjoy! X

  • 21 Februari 2016 - 10:25

    Annet:

    een prachtige omgeving Eefje! Het is daar vast geweldig! veel plezier!

  • 05 Maart 2016 - 00:39

    Annelie:

    Hi Eef, wat een gezellig verslag! echt Eefje stijl. Mooie foto's, schitterend uitzicht van de berg. En die universiteit ziet er wel heel anders uit dan die in Utrecht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefje

Via deze weg zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 19706

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 12 Augustus 2016

Studeren in Wollongong

30 December 2011 - 01 April 2012

India

21 Oktober 2011 - 11 December 2011

Belfast

Landen bezocht: