Eerste weken aan de studie! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Eefje Wilde - WaarBenJij.nu Eerste weken aan de studie! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Eefje Wilde - WaarBenJij.nu

Eerste weken aan de studie!

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

18 Maart 2016 | Australië, Wollongong

Hee allemaal,

Zou ik toch bijna vergeten om weer eens een blogje te schrijven! Gelukkig herinnerde mijn mama me daar even aan (vanuit Nieuw Zeeland).
Ik heb er nu drie weken college op zitten en het bevalt goed! Er was nog even wat geschuif in m'n rooster, maar mijn uiteindelijke vakkenpakket ziet er als volgt uit: Australian studies: cultures and identities, Introduction to Indigenous Australia, Research in Indigenous health en Food chemistry. Dat vak van een Australian studies is eigenlijk gewoon een soort cursus over Australische geschiedenis, tradities, nationale identiteit en dergelijke. Heel leuk om te leren! Verder leer ik heel veel over Aboriginal kwesties, zowel over vroeger als nu. Ontzettend interessant, maar hoe meer ik erover leer, hoe verdrietiger ik er van word. Er is nog zoveel ongelijkheid en helaas zijn er mensen die dat nog steeds niet inzien, waardoor het in stand wordt gehouden.
Ik heb het idee dat het niveau qua hier wat lager is, dus tot nu toe heb ik het nog niet heel druk gehad. Maar nu beginnen de eerste deadlines en practica te komen, dus waarschijnlijk verandert dat snel!

Tussen het studeren door probeer ik natuurlijk zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Ik heb hier inmiddels een hele leuke vriendengroep! Dus er is altijd wel iemand om iets mee te ondernemen. En ik heb inmiddels ook een fiets hier, dus het is wat makkelijk om van A naar B te komen. Ik ben een tijdje geleden naar de grootste boeddhistische tempel op het zuidelijk halfrond geweest. Is een halfuurtje fietsen van m'n huis! Verder ben ik naar Shellharbour geweest, een dorpje iets ten zuiden van Wollongong. Heb daar een mooie wandeling gemaakt en ben gaan snorkelen in Bushrangers Bay, een beschermd gebied met heel veel vissen! Ze zijn hier niet zo'n fan van paden aangeven, dus tot nu toe heeft elke wandeling langer geduurd dan ik van tevoren had ingeschat, maar zo kom je ook wel weer op hele mooie plekken terecht.
Twee weken geleden ben ik op een door de universiteit georganiseerde bushwalk geweest. We kwamen onderweg langs een rock pool, dus even een verfrissende duik genomen. Er worden vaker van dat soort bushwalks georganiseerd en dat is wel heel leuk want dan kom je op plekken die je zelf niet zo snel vindt. Ik ben ook nog geen goeie wandelkaart tegengekomen, dus dan is het een beetje spannend om er zonder gids op uit te trekken.

Afgelopen week ben ik vier dagen naar Melbourne geweest met twee vriendinnen. Was ontzettend leuk! Het is een hele grote stad, dus lang niet alles gezien, maar zeker genoten. De sfeer is heel goed daar en er zijn ontzettend veel leuke restaurantjes en barretjes. Dus we zijn vooral etend en drinkend de stad door gegaan ;) Het is een hele artistieke stad. Er is heel veel graffiti en andere kunst op straat en veel galerieën en concerten. Vlakbij ons hostel was een restaurant waar je zelf mag weten hoeveel je betaalt. Een ontzettend goed concept (met gezellig hippiesfeertje) en het loopt als een trein! Het schijnt dat er gemiddeld 900 mensen per dag komen ontbijten, lunchen of dineren. Wij zijn er drie keer heen geweest omdat het eten zo ontzettend lekker was!

Dit weekend ga ik op surfkamp, want dat moet je toch eigenlijk een keer gedaan hebben in Australië. Ben benieuwd hoe dat gaat... En papa en mama komen al over een paar dagen! Ze blijven een week, dus we gaan zoveel mogelijk in de buurt bekijken en doen.

Tot de volgende keer!

  • 18 Maart 2016 - 08:14

    Maaike:

    Leuk leuk leuk! Pas op voor de haaien met surfen he :D

  • 18 Maart 2016 - 10:55

    Frans Wit:

    Hoi Eefje.
    Had net de studente uit Utrecht aan de telefoon en zij noemde je reisverslag. Gelezen en het verwondert me niet dat je het zo naar je zin hebt. Wat een mooi land joh, en een fiets o der je gat om er op uit te gaan is helemaal mooi. Hopelijk niet die fiets van de foto, zou Kees mooi mee op pad kunnen.

  • 18 Maart 2016 - 21:05

    Carla:

    Wat ontzettend leuk om weer iets van je te lezen! Ik miste het al, het was alweer even geleden...Wat grappig dat je daar n fiets hebt, je blijft echt een Hollandse hè hihi.Wat heerlijk voor je dat je ouders lekker naar je toekomen. Geniet maar lekker van en met elkaar!Veel liefs en pas goed op jezelf!

  • 19 Maart 2016 - 04:39

    Rita:

    Leuke update poppie! We verheugen ons op het weerzien.
    Wat doe je lekker veel! Liefs van je mama.

  • 20 Maart 2016 - 09:33

    "Tante" Noor:

    Lieve Eefje,
    Klinkt goed.
    Altijd lastig hoe er met de oorspronkelijke bewoners wordt omgegaan.
    En ik snap dat je daar verdrietig over wordt.
    Een hele dikke Goudse

  • 20 Maart 2016 - 09:35

    Noor:


  • 20 Maart 2016 - 09:36

    Noor:


  • 20 Maart 2016 - 11:11

    Annet:

    Prachtig land: heerlijk dat je het op deze manier kan ontdekken!
    heb het fijn daar! en succes met de studie:-) liefs Annet

  • 03 April 2016 - 15:48

    Maaike Van Der Kraan :

    Inmiddels zijn Rita en Kees bij je geweest en ik zie wel dat je ze heel veel mooie dingen hebt kunnen laten zien. ( gekke zin :-) )Ik zal de verhalen maandag op het koor wel horen. Leuk om je zo te volgen en zo wat wijzer over Australië te worden. Succes met de studie en genieten maar.

  • 05 April 2016 - 10:34

    Annemarie :

    Hoi Eefje, leuk hoor, je verhalen! Het klinkt erg zoals die van Jur toen ze in Nieuw Zeeland een semester deed: vrienden, eten, drinken, hiken en o ja, ook wat studeren :) Neem het er van, want dit doe je maar ene keer zo! Groetjes, Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefje

Via deze weg zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 995
Totaal aantal bezoekers 19711

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 12 Augustus 2016

Studeren in Wollongong

30 December 2011 - 01 April 2012

India

21 Oktober 2011 - 11 December 2011

Belfast

Landen bezocht: