Lang, lang geleden... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Eefje Wilde - WaarBenJij.nu Lang, lang geleden... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Eefje Wilde - WaarBenJij.nu

Lang, lang geleden...

Door: hieriseefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

14 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Dag kinders!

Ik weet het, het is heeel lang geleden sinds mn laatste verslag, maar hier ben ik dan weer. Laten we beginnen met het grootste nieuws;
Ik ga weg bij t hostel. Ik ga op donderdag weg en dan ga ik naar een ander hostel om te werken/slapen. Het is letterlijk om de hoek dus veel zal er niet veranderen maar hier is het niet meer zo leuk. De baas is echt een weirdo. Ik heb van de week tijdens mn nachtdienst voor t eerst echt een gesprek met hem gehad (we hadden al eerder gepraat maar dat was dat hij boos was en schreeuwde en dreigde me te ontslaan ;) Wat hier trouwens dagelijks gebeurt, dus niks bijzonders). Maar iig ik had dus nachtdienst en hij was uitgeweest en hij was ladderzat (zoals altijd) en hij had gevochten met iemand en zn oog was bont en blauw en zn wenkbrauw was gescheurd en aan t bloeden. En toen begon ie een heel gesprek, zegt ie; We don't really get along, do we? Ik zeg; nee daar lijkt t niet op he. Toen heel gesprek gehad over waar dat dan aan lag. Weten we beiden niet maar iig, we mogen elkaar niet. En toen vertelde ie van alles over zn leven en t hostel en geld en business en zn moeder in zuid afrika en hij praatte echt voor twee uur ofzo en ik had echt zoiets van; allemaal leuk en aardig maar dit interesseert me helemaal niks om eerlijk te zijn. Hij zei oa dat ie geld aan t sparen is om naar Vegas te gaan en zichzelf daar dood te drinken. En ik moest lachen, zegt ie; nee dat is niet om te lachen ik heb er lang over nagedacht en dat is wat ik wil. Zegt ie; het is zelfmoord, maar dan op de coole manier.
En vandaag heeft ie Hayley ontslagen (dat is een meisje dat hier ook werkt) en ze is nu haar koffers aan t inpakken. Maar hij ontsloeg dr waar gasten gewoon bij waren... Heel vreemd.
Maar goed, tijd om hier weg te gaan dus. Ook omdat t hier stikt van de bedbugs. In t begin was t niet zo erg maar inmiddels zit ik helemaal onder de bites. Zelfs op mn gezicht! Word er niet knapper op ;)
Ik ga nu werken bij een hostel dat heet Global Village. Het is hier vlakbij en ze hebben een hondje :D Echt superschattig. Ik zal als ik daar ben wel s laten horen hoe t daar is.

Verder groot nieuws, wat de meesten al wisten; Maaike is van de week geweest! Ze was er drie dagen waarvan ik helaas het grootste deel ziek was... Dikke koorts, rooie wangetjes haha. Dat was wel superjammer, echt heeele slechte timing maar ondanks dat hebben we nog best veel gezien/gedaan (toch? :)) Was supergezellig en ook heel fijn om gewoon weer even Nederlands te kunnen praten. Het Engels gaat me wel makkelijker af maar als ik een tijdje stil geweest ben of heel moe ben begin ik soms ineens in t Nederlands. Levert rare blikken op haha.

Ik ben inmiddels weer beter trouwens, ben vandaag zelfs wezen hardlopen. Dat was let op, wel de tweede keer sinds ik in Belfast ben haha. Maar met t uitgebreide Engelse ontbijt vliegen de kilo's eraan dus werd wel weer s tijd.

Volgens mij heb ik alle interessante dingetjes wel weer verteld. Ik laat wel weer wat van me horen als ik in dat andere hostel zit. Oh en dan zal ik ook proberen wat fotos te plaatsen om te allemaal wat interessanter te maken ;)

  • 15 November 2011 - 01:43

    Helma:

    ik was al op de hoogte van die bedluis, gelukkig alleen het verhaal, ze zijn niet mee geemigreerd met Maaike. Goed besluit van je om te verkassen. Ben wel erg benieuwd naar wat foto's, misschien kun er nog een stiekum maken van die baas als hij zijn roes uit ligt te slapen op een bank. Leuk voor later:)
    Groeten vanaf de Barg

  • 15 November 2011 - 13:50

    Maaike:

    Hoera, weer een blog!

    Ben echt benieuwd hoe het in het andere hostel is, jammer dat ik het niet meer gezien is! Maar fijn dat je weer beter bent. Nu moet ik nog maar een keer komen hihi. Mis het Engelse ontbijt wel hoor, vooral dat het klaargemaakt wordt!

    Die William en z'n levenseinde. Typisch! En Haley ontslagen? Ben benieuwd wat ze heeft gedaan, zij was toch lievelingetje van William? Denk je dat hij d'r weer terug neemt of gaat ze echt weg? Misschien kan ze mee naar je nieuwe hostel :D

    We mailen!
    xxx

  • 15 November 2011 - 15:08

    Rita:

    Hai meisje, hele rare kwibus die William. Om het in goed Nederlands te zeggen: toch wel "pathetic" ;-). Ik ben blij dat je daar weggaat. En nu maar hopen dat de volgende "baas" beter bevalt.
    Wij zijn weer thuis. De reis verliep prima, maar 24 uur onderweg zijn is heel vermoeiend. We gaan hopelijk even een goede nacht slapen. In het vliegtuig lukte dat niet vanwege hevige turbulentie. Er kon zelfs geen drinken worden rondgedeeld. Later werd het gelukkig wat rustiger, maar toen viel er niet veel meer te slapen.
    De overgang van 30 graden naar 2 graden hier is wel pittig. Maar al met al ook heel prettig om weer thuis te zijn. Noortje heeft echt heel goed voor huis en haard gezorgd. Ik hoop snel te kunnen lezen hoe het in het andere hostel gaat. Succes met "verhuizen". Liefs ...

  • 15 November 2011 - 20:46

    Leonie:

    Hoi hoi,

    Ik denk eefje zal vast niet zo veel schrijven. Kijk ik net even, heb ik gewoon drie blogs gemist! Maar ik ben weer helemaal bij gelezen hoor! Die man klinkt wel een beetje vreemd. Beter dat je ergens anders kan werken inderdaad. Hopelijk wordt dat een groot succes! Mag je dan nog wel een pubtour geven?

    Ben benieuwd naar de foto's!

    Veel plezier nog en je weet wat ze zeggen he: Good night, sleep tight and don't let the bedbugs bite!

    Kus

  • 21 November 2011 - 16:52

    Annelie:

    Hi Eefje,
    Dat heb ik ook nog steeds na bijna 40 jaar in Canada, dat ik als ik moe ben zomaar ineens in het Nederlands begin. De blikken die je dan krijgt zijn goud waard! Mooi dat je ergens anders heen gaat, die kerel is wel erg vreemd, om het zachtjes uit te drukken.
    Laat gauw weer eens weten hoe het met de nieuwe hostel gaat.
    Groetjes van je ouwe tante.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Eefje

Via deze weg zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 19716

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 12 Augustus 2016

Studeren in Wollongong

30 December 2011 - 01 April 2012

India

21 Oktober 2011 - 11 December 2011

Belfast

Landen bezocht: